perjantai 15. syyskuuta 2017

Pohjanmaalta se alkaa…

15.9 Pohjanmaalta se alkaa... : Nyt kirjoitan tähän blogiini vähän erilaisen jutun verrattuna siihen, mitä aiemmin olen ”kynäillyt”.

Monet varmaan muistavat, että kaksi vuotta sitten syksyllä 2015 maahamme alkoi vaeltaa Tornion kautta kymmeniä tuhansia pääasiasiassa nuoria miehiä Irakista ja Afganistanista. Ja nyt lähes kahden vuoden päästä heidän kanssa ollaan ihmeissään, kun heitä ei saada pois maastamme.

Joskus talvella vuoden 2016 alkupuolella, kun olin pankkiautomaatilla,  viereeni asteli yli 70-vuotias mies. Hän alkoi jutella minulle. Kertomansa mukaan hän oli juuri käynyt sellaisella paikkakunnalla, missä oli vastaanottokeskus. Hän oli katsellut kadulla maleksimassa olleita nuoria irakilaismiehiä ja tehnyt näkemästään omat johtopäätöksensä

Hän sanoi minulle kutakuinkin seuraavat sanat: ”Tämä hulluus ei pääty maassamme ennen kuin pohjanmaalaiset tarttuvat asiaan. Pohjanmaalta se alkaa…”

Näin kertoi minulle iäkäs mies, joka oli täältä Itä-Suomesta. Ja nämä sanatkin sanottiin täällä Itä-Suomessa.

Eilen illalla sain lukea uutisista sellaista, mikä palautti edellä kuvaamani tapahtuman mieleeni. Uutisista ilmeni, että viikon päästä Pohjanmaalla järjestetään joukkovoimannäyttö. Kyse ei siis ole mistään mielenosoituksesta vaan jostain vallan muusta. Pohjalaisten mukaan kyse on joukkovoimannäytöstä.

Laitan alle muutaman linkin aiheesta, missä kerrotaan tästä joukkovoimannäytöstä ja sen taustoista. Katsotaan sitten myöhemmin, osuivatko ne sanat kohdalleen, mitkä minulle tuntematon vanha mies kertoi silloin puolitoista vuotta sitten.

Joukkovoimannäyttö Alahärmän koulukeskuksessa 22. syyskuuta klo 12:00


Mitä Alahärmän koulukeskuksessa tarkalleen tapahtui 4.9.2017?


Mitä Alahärmän koulukeskuksessa oikeasti tapahtui?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti